Odgovor Vlade na poslansko vprašanje glede priprave konkretnih ukrepov za celostni razvoj območja Haloz

Vlada RS je na svoji 72. dopisni seji, dne 23.09.2015 sprejela odgovor na pisno poslansko vprašanje poslanke Suzane Lep Šimenko glede priprave konkretnih ukrepov za celostni razvoj območja Haloz.

Zakaj ukrepi za celostni razvoj Haloz niso bili pripravljeni v roku, torej do 31. 7. 2015?  Kdaj bodo ukrepi pripravljeni in sprejeti na Vladi?


Delovna skupina vlade je po obravnavanju vsebine, terenskih sestankih in proučitvi vseh možnosti oblikovala predloga ukrepov in razvojne prioritete za območje Haloz za obdobje 2015-2020. Izpostavila je dva cilja: odprava in preprečevanje zaraščanja obdelovalnih površin Haloz in razvoj novih delovnih mest. Delovna skupina je identificirala potrebe tega območja, razvojne potenciale in možne rešitve, vse to pa je potrebno ciljno in smiselno povezati v celovit program razvoja tega območja, kar bo končni rezultat dela delovne skupine. Za realno izpeljavo tako kompleksnega pristopa, ki mora biti tudi učinkovit, pa je potrebno več časa, zato je predlagala podaljšanje mandata delovni skupini do konca leta 2015. Zato je Vlada RS julija na svoji redni seji v delovno skupino dodala še predstavnika Ministrstva za kulturo in Ministrstva za okolje in prostor, mandat delovni skupini pa se je podaljšalo konca leta 2015. Vlada Republike Slovenije je istočasno obravnavala gradivo »Vmesno poročilo DS Vlade RS za pripravo konkretnih ukrepov za celoviti razvoj območij Haloz«, ki določa, da je treba do konca leta 2015 pripraviti pravne podlage in kriterije, po katerih se bo lahko celotno območje Haloze pri izboru projektov prednostno obravnavalo, projekte iz seznama projektov, ki so ga pripravili lokalni deležniki, je treba opredeliti po prioritetnosti obravnave ter kot kratkoročne in dolgoročne ter pripraviti celovit program s konkretnimi rešitvami za Haloze.

Kdaj predvidevate pričetek izvajanja pripravljenih ukrepov?
Predlagani projekti so razdeljeni po naslednjih ciljih:
• izboljšanje strukture kmetijske pridelave,
• organiziranje proizvodnje in trženje kmetijskih proizvodov,
• preprečevanje zaraščanja kmetijskih površin in ohranjanje kulturne krajine - ukrepi KOPOP in
• izboljšanje poslovanja in konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev.

Predlagane projekte je možno izvesti tudi s pomočjo sredstev Programa razvoja podeželja 2014-2020. Za območje Haloz so prav tako mogoči ukrepi endogene regionalne politike, ki jih vodi MGRT.

Razpisi za ukrepe PRP 2014-2020 oziroma njihove podukrepe se bodo začeli objavljati postopoma. Prvi javni razpis za Pomoč dejavnosti za mlade kmete je bil tako že objavljen (prijave možne do 18.9.) intenzivneje pa se bodo javni razpisi začeli objavljati v začetku leta 2016.  Ukrepi KOPOP se že izvajajo, prav tako so v teku že prva javna naročila za ukrep Prenos znanja in dejavnosti informiranja.

Kakšna bo skupna višina denarnih sredstev, ki bodo namenjena izvajanju ukrepov za razvoj območja Haloz? Ali so ta denarna sredstva planirana v proračunu za leti 2016 in 2017?
Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-2) določa, da so obmejna problemska območja prednostna območja vseh razvojnih politik, da proračunski uporabniki upoštevajo obmejna problemska območja pri pripravi sektorskih programov in v razpisnih merilih javnih razpisov, ki jih izvajajo na območju cele države, da proračunski uporabniki del finančnih sredstev namenijo za vlagatelje z obmejnih problemskih območij ali določijo projektom s teh območij dodatne točke pri izbiri in da se v okviru politike razvoja podeželja sredstva za izvajanje ukrepov za obmejna problemska območja dodelijo v skladu z 12. členom Zakona o kmetijstvu, kar pomeni, da bi morala biti obmejna problemska območja upoštevana tudi v izvedbenih uredbah evropske politike razvoja podeželja, ribištva in pomorstva v obdobju 2014-2020.

V okviru priprave Meril za izbor operacij v okviru PRP 2014 - 2020 je MKGP predlagalo posebno obravnavo projektov, ki izhajajo iz t.i. problemskih območij, vendar posebna obravnava posameznih območij v okviru ostalih ukrepov PRP 2014 – 2020, brez natančne opredelitve omenjenih območij in načina obravnave ter brez predhodne spremembe Partnerskega sporazuma in PRP 2014 – 2020 ni mogoča.

72. dopisna seja Vlade RS